"2. Pelko
Paras tapa päästä pelkojen yli on oppia tuntemaan ne: mitä minä pelkään? Erotilanteessa Fisherin kokemuksen mukaan kaksi yleisintä pelkoa ovat tuntemattoman tulevaisuuden pelko ja pelko siitä, miten ihmiset suhtautuvat eronneeseen ihmiseen. Pelosta voi kuitenkin parhaimmillaan tulla ystävä, joka auttaa ihmistä ymmärtämään itseään paremmin."

Epäonnistunut vanhapiika!
Suhdevammainen ämmä, joka ei kelpaa kenellekään!
Kyllä se tiedettiin, ettei mies tuota itsekeskeistä paksukaista jaksa yhtään, kun kyllästyy sänkypuuhiin, näkeehän sen existäkin!

Tietenkin yhteiset tuttavamme tuntevat myös hänen exiään, samoin kuin minä. Ja kyllä, minä olen verrannut, ja minulle on vertailtu minua exään. Ulkoisesti, sisäisesti, tavoilta, menoilta. Ei, emme alkaneet selän takana mitään, kyllä heidän eronsa oli selvä jo aikaa sittten. Mutta silti. Nyt he pääsevät sanomaan "mitä minä sanoin!".

Vaikka tolkutan, enemmän itselleni kuin muille, kysyttäessä, että pärjäämme paremmin ystävinä kuin parina. Mikä on todella totta.