"Fisherin mukaan alhainen itsetunto ja vahvemman identiteetin etsiminen ovat avioeron tärkeimpiä syitä. Ero voi alentaa itsetuntoa: kun on panostanut rakkaussuhteeseensa, voi ero tuntua epäonnistumiselta. Fisher esittelee kirjassaan yksitoista askelta parempaan itsetuntoon. Työskentely alkaa siitä, että ihminen tekee päätöksen muuttua."

Päätös muuttua, joo. Usein (=aina) päätökseni muuttua on ollut vähemmän satutettavaksi, kivimuurin rakentaminen sisimpäni ympärille, vannominen, etten enää koskaan itke miehen vuoksi. Tämä onnistuu olemalla välittämättä. Kun ei välitä, ei anna toiselle avaimia satuttaa minua. Ja tätä en halua tällä kertaa tehdä.

Mutta että haluan muuttua. Kyllä. Haluan, ettei tuon yhden miehen tekemiset vaikuta minuun. Haluan, etten mene sekaisin, kun hän tulee selkäni taakse järjettömän hyvälle tuoksuen. Haluan, ettei minua satuta kuulla tekemisistään muilta.

Päätös tästä, että minun on muututtava tämän miehen osalta, tapahtui, kun kuulin yhteiseltä ystävältämme, että ovat yhdessä menossa harrastamaan, ja harrastuksen luonteen vuoksi mukaan ovat menossa mahdolliset puolisot. Näin ollen minua ei tietenkään ole pyydetty mukaan. Ja se, miten se edelleenkin satutti, vihastutti minua.

Päätös muuttua, tapahtuu. Itsetunnon palauttaminen, mission understood.