En nyt muista tahi jaksa tutkia, olenko tästä asiasta täällä jo avautunut.

Exäni, josta eroon pääsyyn etsin nyt tietä, harrastaa ärsyttävää tekstiviesti/e-mail-vastaamattomuutta. Näin hän teki muutamina kertoina yhdessäoloaikanamme, mutta nykyisin se on enempi sääntö kuin poikkeus. Ja jotenkin kyse on aina menoista, joko yhteisistä tai erikseen. Esimerkiksi huomenissa olemme menossa käymään yhteisten ystävien luo, jonne matka taittuu autolla. Koska asumme suht lähekkäin, tarjosin hänelle kyytiä tekstiviestitse. Tiedän, että olen ajoissa tätä kyselemässä, mutta koska lähtö tapahtuu suoraan töistä, vaikuttaa se töihinmenoonkin. Laitoin kyselyn 7tuntia sitten, eikä hän ole tähän vielä vastannut.

Viime syksynä mies oli lähdössä ystävänsä, jonka minäkin tunnen, luo erääseen kaupunkiin. Tavallaan olin minäkin kutsun sinne saanut, ja kysyinkin mieheltä, että pitäisikös minun lähteä mukaan. Tätä palloteltiin erinäisten ulkoisten tekijöiden takia edelliseen iltaan, jolloin klo 21 selvisi, ettei meistä riippummattomia esteitä ole. Ostin lentoliput samalle lennolle hänen kanssaan, ja kuittasin klo 21:30, että näin olen tehnyt, ja että yritetäänkö samalla välineellä suunnata keskustasta kentälle. Tämän viestini jälkeen lähetin lisäkyselyjä sms:llä, sähköpostilla sekä soittamalla yhteensä n 10 krt liittyen myös tuliaisiin jne, ja johon herra vastasi soittamalla takaisin, kun olin jo lentokenttäbussissa ja uhkaillut sms:ssä "myöhästyä" koko lennolta. Mitä minä tein nähtyämme: en haukkunut enkä antanut tulla ärtymystäni ulos, vaan nielin kaiken saadakseni itseni ja miehenkin lomatuulelle.